Fieldtrip 1, jaar 2
Op donderdag 24 februari heb ik mijn eerste fieldtrip van jaar 2 gehad naar De Grotten van Valkenburg. De fieldtrip naar De Grotten van Valkenburg begon met een rondleiding door de fluwelengrot. De begeleider vertelde verschillende verhalen over de grot. Na ongeveer driekwartier zat de rondleiding erop en kregen we een oefening voor onze teambuilding. Helaas was deze oefening niet makkelijk op te lossen en heeft hij het uitgelegd. Achteraf was het een makkelijke oefening.
Daarna zijn we naar een klein hotel, boven op de berg gegaan. Hier kregen we onze interactieve opdracht. Die bestond uit het bedenken van een nieuw concept voor de grotten. Er moest beleving in zitten en een lang uithoudingsvermogen hebben. Dit concept moest per groep gepitcht worden.
Na de opdracht werd de dag afgesloten met een spooktocht. Een animator vertelde eerst buiten een verhaal. Toen we binnen in de grot kwamen ging hij verder met het verhaal waar hij gebleven was. De grot was donker en werd alleen verlicht door zijn kaarsje. Hij gaf ons de opdracht om in een rij achter elkaar te gaan staan. Hij verdween en wij bleven achter in een donkere grot met de opdracht dat we het touw moesten volgen.
Aan het einde van de tocht legde hij uit wat dit te maken had met beleving.
Ik vond deze fieldtrip over het algemeen niet zo interessant, maar wel nuttig. Helaas hebben we niet veel over het bedrijf te horen gekregen. Hierdoor heb ik geen beeld van het bedrijf zelf en hun activiteiten. Verder was het wel heel nuttig dat hij uitlegde wat het allemaal met beleving te maken had. En dat je met weinig al veel beleving kunt creëren.
Vragen die ik beantwoord heb na deze fieldtrip zijn de volgende:
Hoe zit de organisatie precies in elkaar op onder andere het gebied van personeel, visie, missie, strategie, waarden, informatiestromen, faciliteitenstromen, marketing, concurrentiepositie etc?
Jut&Jul Producties, Valkenburg aan de Geul kent vele onderaardse gangenstelsels! Vaak diep verscholen in bos of veld en niet meer toegankelijk.
Er zijn echter ook diverse van deze stelsels waar u als bezoeker een keur aan activiteiten kunt beleven. Rondleidingen, sportieve activiteiten, creatieve workshops, spooktochten. Het is maar een greep uit de vele mogelijkheden.
Naast het beheer en behoud van alle bestaande activiteiten worden er ook jaarlijks diverse themadagen in en rondom de grotten georganiseerd. Oktober mergelmaand en het ondergronds kerkenpad zijn hier succesvolle voorbeelden van. Bookmark dus deze site en blijf op de hoogte van alle nieuwe evenementen.
Welke plek neemt de organisatie in de vrijetijdssector en/of specialisatie van jou keuze in?
Toverland neemt een sterke positie in. Dit komt omdat ze het grootste indoor attractiepark van Europa zijn.
Wat valt je op aan de organisatie?
Het zit vrij simpel in elkaar. De structuur is niet helemaal duidelijk maar voor zover ik het heb kunnen inschatten is het niet lastig. De directeur doet tevens de marketing en hieronder zitten gewoon een paar personeelsleden die de taken uitvoeren van uitvoerend personeel.
Wat doet de organisatie goed?
Ze weten de mensen op de juiste manier te raken tijdens de spellen en activiteiten die hier plaats kunnen vinden. De real-life figuren zijn zeer goed, dit geeft het gehele concept een extra dimensie.
Wat doet de organisatie minder goed?
Inspelen op de gastbehoefte, bijvoorbeeld een toilet. Mensen reizen gemiddeld een aantal uur en willen voor de attractie nog even een toilet bezoek plegen. Er is 1 toilet voor ongeveer honderd mensen.
Waar zie je verbeterpunten?
Allround aankleding en de mensen al meenemen vanaf minuut 1 dat je aankomt. Als de organisatie dit doet is het nog makkelijker om zo de gehele groep in een positieve flow te krijgen. Extra toiletfaciliteiten maken.
Zou je werkzaam willen zijn bij de organisatie? Waarom wel/niet?
Ik zou het zeker te weten wel zien zitten om bij deze organisatie een aantal jaartjes mee te draaien, hierbij zou dan ik voornamelijk de positie van beleving willen vervullen of iets in de marketing.
Wat zijn je belangrijkste leerpunten van de fieldtrip?
Voor mij persoonlijk zijn er een paar leerpunten die ik heb opgedoken. Met heel simpele middelen kun je al een beleving creëren. Het gaat voornamelijk om mensen entertainen en deze een goede beleving mee willen geven.
Hoe heeft deze fieldtrip bijgedragen aan je werkveldoriëntatie?
Deze fieldtrip heeft positief bijgedragen in mijn werkveldoriëntatie, aangezien ik zelf later zoiets wil ondernemen. Hierdoor ben ik met veel energie en positiviteit hier naar toe gegaan. Door middel van simpele ingrediënten kunnen we al een beleving creëren en hierdoor hoeft een goede beleving niet duur te zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten